Najnowsze artykuły:
Regulamin pracy jest aktem prawnym o mocy obowiązującej u konkretnego pracodawcy. Pracodawca zatrudniający powyżej 20 pracowników ma obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy, jeśli w zakresie ...
Rozważmy następujący przypadek: chcę napisać nowy regulamin wynagradzania, tzn. dostosować treść zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponieważ ostatni regulamin jest z 2003 r. Czy muszę jakoś ...
Z punktu widzenia jednostki zamawiającej proces udzielania zamówień publicznych regulowany jest na dwóch poziomach: norm powszechnie obowiązujących oraz regulaminów wewnętrznych. Normy powszechnie ...
Regulamin pracy jest to akt, który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Regulamin pracy wprowadza się, jeżeli w zakresie ...
Regulamin pracy to inaczej wewnątrzzakładowe źródło prawa pracy, które określa organizację i porządek pracy, a także związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników. Tego typu akt ...
Jestem właścicielem małej firmy. Część pracowników zwróciła mi uwagę że powinien być w zakładzie pracy regulamin. Czy muszę wydać taki regulamin pracy i w jakim trybie? Czy powinienem porozumieć się z ...
Przygotowanie dobrego (czytaj zgodnego z prawem i bez klauzul niedozwolonych) regulaminu to nie lada wyzwanie nawet dla prawnika. Bardzo często próbujemy napisać regulamin samodzielnie, korzystając z ...
W powszechnym odbiorze prawo pracy kojarzy się z Kodeksem pracy i ewentualnie innymi ustawami. Mniej rozpowszechniona jest natomiast wiedza o tym, że do prawa pracy zalicza się także zakładowe ...